+972508154463
כל סוגי המסמכים לחיים והסתגלות בסלובקיה. פנו ליועץ עכשיו! פתחו עסק בסלובקיה עם המומחים של Togetthere! ליווי חשבונאי ומשפטי. מעבר לסלובקיה? אנחנו נעשה הכל בשבילכם! השיגו אשרת שהייה, משכנתא, השכלה ועבודה עם Togetthere.

ביטול תושבות מס בישראל (ניתוק תושבות)

img

החוק הישראלי לגבי תושבות מס יכול להיות מורכב ומבלבל, במיוחד עבור אלו שעוברים לחו"ל או שיש להם קשרים עם מדינות אחרות. הגדרה שגויה של מעמד תושבות המס עלולה להוביל להשלכות כספיות חמורות, כולל כפל מס וקנסות.

אנו מתמחים בנושא ניתוק תושבות (ביטול מעמד תושב מס בישראל) ונעזור לכם להבין את התהליך. המומחים שלנו יבצעו ניתוח מעמיק של המצב שלכם, יפתחו תכנית פעולה אישית וימלאו את האינטרסים שלכם מול רשויות המס.

אנו מציעים את השירותים הבאים:

  • ייעוץ בנושאי תושבות מס: קביעת המעמד שלכם, הערכת סיכונים והזדמנויות.
  • הכנה והגשת מסמכים: טפסים, הצהרות ומסמכים נוספים הדרושים לביטול מעמד תושב מס.
  • ייצוג מול רשויות המס וביטוח לאומי: הגנה על הזכויות והאינטרסים שלכם במקרה של מחלוקות.

כדי למנוע מהביטוח הלאומי לצבור חוב, יש לעמוד בהתחייבויות ולבצע תשלומים חודשיים בהתאם. אם אתם מתכננים לעזוב את ישראל ולא לחזור, חשוב מאוד לוותר על מעמד התושב. עדיף להודיע למדינה מראש על הרצון לשנות את מעמד התושבות שלכם. הרי אין מנגנונים למעקב אחר מעמדם של אנשים, ולכן כל אזרח נחשב כברירת מחדל לתושב. ומכיוון שלתושבים יש התחייבויות, לרוב כדאי להודיע לרשויות על עזיבתכם, כדי שלא תמצאו בהמשך חוב מצטבר וקנסות כבדים.

מי נחשב תושב?

ישנם שני קריטריונים לקביעת מעמד תושב:

  • כמותי - תושב חייב לשהות בישראל לפחות 183 ימים בשנה.

איכותי - מרכז החיים של העולה צריך להיות בישראל. מרכז החיים נקבע על ידי קיומו של דיור בבעלות או שכירות ארוכת טווח, עבודה או עסק, חינוך ילדים בבתי ספר וגנים וכו'.

מה מאבד אזרח יחד עם מעמד התושב?

  • ביטוח בריאות ממלכתי (דרך ביטוח לאומי)
  • קצבאות זקנה (אם אין לך וותק תעסוקתי), נכות והבטחת הכנסה. עם זאת, ייתכן שתוכל להמשיך לקבל קצבת נכות רק אם קיימת אמנה/הסכם/ברית לביטוח לאומי בין מדינתך לישראל, או אם אתה מעל גיל 70. הסכם כזה קיים, למשל, עם סלובקיה. חשוב לציין כי קצבאות נכות לילדים אינן ניתנות באופן אוטומטי, וייתכן שיידרש הליך משפטי מול המוסד לביטוח לאומי כדי לקבל אותן.
  • החזר הוצאות קבורה וסוגים אחרים של תמיכה ממשלתית
  • כיסוי ביטוחי, מכיוון שקרן הפנסיה שלך לא תהיה פעילה יותר אם אינך עובד בישראל. מדובר בסוגי כיסוי חשובים, כגון ביטוח אובדן כושר עבודה וגמלת שאירים.
  • לא תהיה חבר בקופות חולים כמו מכבי או כללית, ולכן לא תהיה זכאי לשירותי הבריאות הניתנים לכל אזרח ישראלי.







    היתרונות של תושבי חוץ

    • פטור חלקי או מלא מתשלום מסים: תושבי חוץ פטורים מתשלום מס על הכנסות שמקורן מחוץ לישראל.

    הטבות לתושבי חוץ

    • כל תושבי ישראל מעל גיל 18 חייבים בתשלום דמי ביטוח לאומי. תושבי חוץ פטורים מתשלומים אלו. המוסד לביטוח לאומי אינו עוקב באופן אוטומטי אחר מעמד התושבות וממשיך לחייב בתשלומים גם אם האזרח אינו מתגורר בארץ. עם זאת, תשלום דמי ביטוח לאומי אינו מבטיח גישה לרפואה הציבורית, שכן זכות זו ניתנת רק לתושבים. אי תשלום דמי ביטוח לאומי ואי הודעה לביטוח לאומי על שינוי המעמד עלולים לגרום לקנסות ואף לחסימת חשבון הבנק. ניתן לערער על קנסות, אך זהו תהליך ארוך. גם אם שילמתם דמי ביטוח לאומי במשך כל התקופה שבה לא התגוררתם בישראל (מעל 5 שנים), לאחר 5 שנים המעמד בביטוח לאומי מתבטל.

    הטבות נוספות לתושבי חוץ ודגשים חשובים

    • פטור ממס על הכנסות מחו"ל. עולים חדשים פטורים מתשלום מס על הכנסותיהם מחו"ל רק ב-10 השנים הראשונות לאחר עלייתם. לתושבי חוץ, הטבה זו היא ללא הגבלת זמן.
    • דחיית שירות צבאי. אם עולה הוא בין הגילאים 18 עד 22 ואינו מתגורר בישראל, הוא עשוי להיות זכאי לדחיית שירות. לשם כך, יש להודיע על שינוי מעמד התושב ולהגיש בקשה לדחיית שירות במועד.
    • חשוב לזכור שמשנת 2014 ישראל מבצעת גם חילופי מידע מס אוטומטיים (CRS) עם 48 מדינות ברחבי העולם. סלובקיה היא גם בין המדינות הללו.

    החוק האירופי והישראלי מכילים המון ניואנסים ודקויות, שאי ידיעתם עלולה להוביל לתוצאות לא רצויות. לכן, מומלץ להפקיד את המשימה המורכבת הזו בידי אנשי מקצוע.

    אנו יודעים כיצד להימנע מבעיות ומציעים סיוע בשיטה מוכחת להשגת התוצאות הרצויות.

    כדי למנוע הצטברות חובות במוסד לביטוח לאומי, יש לשלם את התשלומים החודשיים כסדרם. אם אתם מתכננים לעזוב את ישראל ולא לחזור, חשוב לתכנן כראוי את ביטול תושבותכם במס הכנסה או בביטוח לאומי. מומלץ להודיע לרשויות מראש על כוונתכם לשנות את המעמד. מכיוון שאין מנגנונים למעקב אחר מעמדם של אזרחים, כולם נחשבים לתושבים כברירת מחדל. לתושבים ישנן התחייבויות שונות, ולכן לרוב כדאי להודיע לרשויות על עזיבתכם כדי להימנע מהצטברות חובות וקנסות כבדים בעתיד.

    הצוות שלנו, המורכב מעורכי דין ורואי חשבון ישראלים בעלי ניסיון של שנים רבות, יסייע לכם להבין את כל הדקויות של ביטול תושבות (ניתוק תושבות). אנו מציעים:

    • ייעוץ מקצועי: הגדרת המעמד שלכם, הערכת סיכונים, בניית תוכנית פעולה אישית.
    • הכנה והגשה של מסמכים: טפסים, הצהרות ומסמכים נוספים הנדרשים לביטול התושבות.
    • ייצוג מול רשויות המס והביטוח הלאומי: הגנה על זכויותיכם וייצוג האינטרסים שלכם במקרה של מחלוקות.
    • אופטימיזציה של מיסוי: צמצום חבות המס והימנעות מקנסות.

    סמכו על אנשי מקצוע

    אנחנו נעזור לכם לעבור את תהליך ביטול התושבות בצורה חלקה וללא כאב, תוך הקפדה על כל הדרישות וצמצום הסיכונים.

    מידע וייעוץ מותאמים אישית לצרכים שלך

      לא מצאתם את התשובה? צרו קשר עם המומחה שלנו.